maandag 3 mei 2010

Grote Jongensfeest

Ik heb het wel allemaal doorlopen: dopen, 1ste communie, plechtige communie. En daarna ... niks meer.

Onlangs vroeg mijn directrice het nog bij mijn supervisiegesprek (ik geef les op een Katholieke school) : "N. ben jij eigenlijk gelovig?" Ja lap, de waarheid ging uitkomen. En ik antwoordde in alle eerlijkheid : "Nee."

Alhoewel ik daar soms ook wel mee worstel. Ik kom uit een Katholiek nest. Ja, mijn moeder gaf catechese aan de vormelingen. Ja, ik prevelde gebedjes toen ik klein was. Ja,op mijn 18de zat ik nog altijd op Kerstavond in de middernachtmis. Ja, mijn oma haar hart breekt, moest ze dit lezen. Ja, mijn meter kon in het begin niet overweg met Lief, want hij maakte haar heel vlug duidelijk dat hij Het allemaal klinkklare onzin vond.

Samen hebben we dan maar besloten om de kinderen waarden bij te brengen ipv het geloof. En eigenlijk vind ik het best goed zo.

Jef krijgt dit jaar dus een Grote Jongensfeest op 6 juni. De voorbereidingen zijn een paar weken geleden gestart en dit weekend hebben de uitnodigingen vorm gekregen:

Mannekes schilderen
Mannekes kopiëren op gekleurd papier
Mannekes snijden en plooien
En nu nog verzenden.

13 opmerkingen:

Poppie zei

leuk! tof manneke, heel goed bedacht.

Kelly - Ma vie en vert zei

Amai, dat zijn de leukste uitnodigingen ooit :)

Janina Modaal zei

Wat een leuke uitnodiging!

Stien zei

supergoei idee!!!

Dutch Apple zei

Let maar niet op mij, ik kom even snuffelen hier ;-)
Wat een ontzettend leuke kaartjes zeg! Heel leuk bedacht!

Groetjes!

Anoniem zei

oh, zo goed gevonden!

Unknown zei

Weeral wreed tof. Waar blijf je het halen?

Elza D. zei

Heel leuk ideetje!

Je SuPoZe zei

Och, bedankt voor de complimenten! Ik was er opeens onzeker over, maar dat is nu veranderd :)

Oon zei

Leuke kaartjes! Wat mij betreft zijn waarden het belangrijkste. Die vormen ook de basis van vele vormen van geloof. Maar voor mij hoeft het echte geloven ook niet.
Veel plezier op Jefs feest!

Sabine zei

Mijn grootmoeder haar hart heb ik gebroken toen ik vertelde dat we de kindjes niet zouden laten dopen. Maar ik kon het dan zelf weer niet over mijn hart krijgen om iets te doen waar ik mij niet goed bij voelde.
Ook ik kom uit een katholiek nest (hoewel niet zo heel kerkelijk, na 12 jaar was er geen verplichting meer) en dit was een beetje doodzonde.

Maar vanaf over een paar jaar doen wij dus ook aan grote jongensfeesten... ik vind je uitnodigingen supertof, wat vond het kind in kwestie er zelf van?
Dankjewel voor de inspiratie!

Je SuPoZe zei

Jef vond het eerst erg dat hij zijn communie niet mocht doen ("want ik bid zo graag..."), maar nu hij weet dat hij een reuzenpicknick krijgt, vindt hij het al veel minder erg.

kleine zei

Wat een leuk idee!